Železničář / Zahraničí / Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
18.12.2024 – autor: PETR SLONEK
Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo původních dvou. Jedná se o součást železnice VDE 8.1 mezi Mnichovem a Berlínem. Deutsche Bahn do tohoto projektu v posledních letech investovaly 298 milionů eur.
Trasa mezi Norimberkem a Bamberkem je v současnosti nejen jednou z nejvyužívanějších železničních tratí v Bavorsku, ale má velký význam i pro dálkovou dopravu. Její rozšíření na čtyři koleje je součástí modernizace stávající VDE 8.1, po které jezdí jednotky ICE mezi Mnichovem a Berlínem. Doposud zde byl dvoukolejný provoz.
V rámci stavebních prací byly bezbariérově upraveny železniční stanice mezi Forchheimem a Eggolsheimem, zastávka Eggolsheim se přesunula na nové místo a od prosincové změny jízdního řádu začne fungovat další na severu Forchheimu pro linky S-Bahn. Zde je trať šestikolejná, což výrazně zvýší její kapacitu a umožní předjíždění vlaků v případě mimořádností. To zajistí přesnější a stabilnější jízdu mezi Mnichovem a Berlínem.
Osm nových mostů
Zmodernizována byla také stávající infrastruktura a instalováno moderní zabezpečovací zařízení. Na novém úseku o délce téměř osmi kilometrů stavbaři vybudovali celkem osm nových mostů, včetně dvojitého ocelového vedoucího přes dálnici A73. Položili 27 kilometrů kolejí a instalovali 38 nových výhybek. Vzniklo osm kilometrů protihlukových stěn. Náklady na tuto část stavby vyšly na zhruba 280 milionů eur.
„Nový úsek je dalším důležitým milníkem pro železniční infrastrukturu v Bavorsku. Umožňuje atraktivnější a spolehlivější regionální vlakové spojení v severním Bavorsku a také další dálkovou dopravu mezi Berlínem a Mnichovem,“ zdůraznil bavorský ministr dopravy Christian Bernreiter.
Práce se v příštích měsících zaměří na úsek mezi Altendorfem a Strullendorfem, jenž jako poslední ještě zbývá zmodernizovat. Kompletně hotovo by mělo být v roce 2025, kdy vlaky celou trasu mezi Norimberkem a Bamberkem projedou po čtyřech kolejích.
„Po letech zanedbávání intenzivně investujeme do obnovy infrastruktury. Tento projekt to jednoznačně dokazuje. Kromě celkové obnovy naší stávající železniční sítě jsme odhodláni ji také dále rozšiřovat. Více osob a zboží dokážeme po železnici spolehlivě přepravit pouze tehdy, pokud infrastrukturu komplexně zrekonstruujeme a zmodernizujeme. Spolková vláda jen do tohoto úseku trasy mezi Forchheimem a Eggolsheimem investuje kolem 280 milionů eur,“ řekl tajemník Spolkového ministerstva pro digitál a dopravu Hartmut Höppner.
Další články této rubriky
Dvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéru
11.12.2024 - Rakouský státní dopravce ÖBB představil v St. Pöltenu novou dvoupodlažní jednotku Stadler Kiss. Soupravy, nesoucí obchodní označení Cityjet, mají od roku 2026 zajistit větší kapacitu, komfort a dostupnost v regionální dopravě ve… »
Nový vysokorychlostní dopravce ve Francii koupí 12 jednotek od Alstomu
3.12.2024 - Proxima, nový soukromý dopravce ve Francii, podepsal smlouvu se společností Alstom na dvanáct vysokorychlostních dvoupodlažních jednotek Avelia Horizon. Součástí je poskytování údržby po dobu 15 let v nové hale, kterou si firma… »
RS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron
27.11.2024 - Pronajímatel železničních vozidel na Slovensku Rolling Stock Lease podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 vozidel Vectron MS a opci na nákup… »